Celulitida: Už vám leze až na paty? Stopněte ji!

3. července 2007 v 14:40 | Kačí

Celulitida: Už vám leze až na paty? Stopněte ji!

Dětsky hladký zadeček sice nezískáte zpět přes noc, ale jde to.
Dětsky hladký zadeček sice nezískáte zpět přes noc, ale jde to.
Silnější či hubená postava, celulitida si nevybírá. Sportujete, mažete "napadené" partie kdečím, ale výsledek je více či méně stejný - kůže pořád vypadá jako hrbolatý španělský pomeranč. Celulitida vzniká v důsledku hromadění tuku a toxinů v podkoží.
Ke zmnožení tukových buněk dochází zejména působením estrogenu, který má též schopnost zvláčňovat a změkčovat vazivo, tukové buňky se proto mohou bez zábran rozšiřovat. Vznik celulitidy podporuje také uspořádání podkožního vaziva, které je odlišné u žen a u mužů. Zajímavé je, že nejen proto muži celulitidu nemají. Toxiny, které tělo za celý život nestačí vyloučit, ženy ukládají právě do partií na stehnech a hýždích, zatímco muži je skladují ve vnitřní části břicha. Ženské tělo je vlastně "chytré" - neudělá si skladiště odpadků v blízkosti reprodukčních orgánů, kde se vyvíjí nový život...

V prvním stadiu je celulitida patrná jen při "štípacím" testu, kdy se vytvoří stiskem mezi dvěma prsty. V druhém ji uvidíte při napnutí svalů či při sezení na tvrdé podložce. A ve třetím ji zříte vždy. Čtvrté stadium se vyznačuje hrubou nerovností kožního povrchu, monstrózním zvětšením tukové tkáně i bolestivostí. Nejraději byste se celulitidy zbavila zázračným preparátem ze dne na den, avšak to, co jste za celý život nastřádala, se nedá vypudit jen tak přes noc. Za úspěch lze považovat, pokud proces tvorby hrbolků zmírníte a zabráníte jeho dalšímu pokračování. Jak na to?

1. Jíst pravidelně a vyhýbat se zejména éčkovým potravinám, jako jsou limonády, zmrzliny a fast foody. Pijte alespoň tři litry neperlivé vody denně.

2. Berete-li hormonální antikoncepci, vybírejte přípravky s minimálním množstvím estrogenu.

3. Občas zajděte na lymfatickou drenáž.

4. Hýbejte se, ale pozor, nevhodné jsou sporty, při kterých dochází k rychlým změnám směru pohybů, jako jsou squash či tenis, pozor také na vysoké statické zátěže v posilovnách. Vhodné jsou pohybové aktivity s plynulými pohyby - chůze, jóga, plavání, cyklistika. Ideální je cvičení ve vodě.

5.
Masírujte se kartáčem z přírodních vláken a střídejte horkou a studenou sprchu. Jako podpůrné prostředky jsme pro vás vybrali devět přípravků, které mohou stav postižených partií výrazně zlepšit. Hodně štěstí!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Nevím co cítím. Když jsem s tebou,
srdce mi buší a vše se ve mně svírá.
Když jsem sama,
myslím jen na tebe
a dělám všechno špatně.
Nevím co to je,
ale myslím že tě miluji.