Proskákejte se k pevnějšímu tělu!!

28. dubna 2007 v 13:43 | Kačí |  Fitness

Proskákejte se k pevnějšímu tělu


Švihadlo je dobré na výdrž, koordinaci pohybů a flexibilitu. Navíc nás finančně nezruinuje, protože pořídit se dá za pár korun (až se z vás stane "profi skákačka" můžete se poohlédnout po digitálním švihadle, které samo počítá přeskoky a spálené kalorie, cena se pohybuje okolo 600 Kč). Nebojte se, že skákání je nuda. Po zahřívacím strečinku můžete začít skákat a měnit styly skoku. Kromě klasického skákání snožmo, existuje dalších x skoků.

♦ Přeskok křížený - známe ho jako "vajíčko". Pro zapomnětlivé - když švihadlo přetáhnete v před překřižte ruce, jako kdyby jste se chtěla obejmout.

♦Boxerské skákání - střídavě přednožujte. Dělejte jakoby kroky do vzduchu.

♦Skoky slalomové - při skákání střídavě uskakujte nohama snožmo do strany. Správně byste se měla "vrtět" jen od pasu dolů, trup zůstává nehybný.

♦Jumping Jack - střídavě roznožujte s snožujte. Vypadá to legračně, ale legrace to není. Uvidíte.

♦Dvojsklo - až se odrazíte do vzduchu, rychle dvakrát přešvihněte


♦Skok běhavý - při skákání simulujte klasický běh. Nezapomeňte zvedat kolena.


Většina těchto skoků se dá po chvíli cviku aplikovat i pozpátku. Předností skákání je navíc to, že si sama můžete určit tempo, styl a délku cvičení. Můžete sportovat sama a nebýt na někom (líné kamarádce) a něčem (hodina je od-do) závislá.

A co je důležité? Vybrat si švihadlo. Existují nylonová (lehké, hůře zrychluje) a kožená (těžší, musíte víc zapojovat svaly). Doporučená délka švihadla je taková, že když stojíte na středu, konce vám sahají k ramenům. Neméně důležité jsou boty. Zapomeňte na ty ze stánku a poohlédněte se po kvalitnějších. Nemyslíte, že klouby za to stojí?

Několik tipů na závěr - pohyb vychází ze zápěstí, paže mají být mírně pokrčené. Tělo držte vzpřímeně a skákejte spíše nízko (menší zátěž pro klouby). Najděte si správný povrch. Skákat se dá na asfaltu, na podlaze v sále nebo v tělocvičně. Aby pro vás cvičení bylo co nejvíce příjemné, pusťte si oblíbenou hudbu, nejlépe svižnější. Při přeskocích myslete na to, že se máte odrážet od špiček a patou se země nedotýkat. Nezapomínejte pravidelně doplňovat tekutiny a až vám tělo bude říkat: DOST, nepřepínejte se a udělejte krátkou pauzu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Klikni

klikni 100% (71)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Nevím co cítím. Když jsem s tebou,
srdce mi buší a vše se ve mně svírá.
Když jsem sama,
myslím jen na tebe
a dělám všechno špatně.
Nevím co to je,
ale myslím že tě miluji.