Cvičíme pro krásné paže

28. dubna 2007 v 15:09 | Kačí |  Fitness

Cvičíme pro krásné paže

Hlavními svalovými partiemi paží jsou tricepsy, bicepsy a svaly deltové. Biceps je ten největší - trojhlavý a vidíme jej, pokud upaženou ruku ohneme v lokti a zpevníme svaly. Triceps se nachází přesně naproti bicepsu a není tak výrazný - tedy při upažení a ohnutým loktem zespodu. Deltový sval najdeme z boku na rameni - tvoří vlastně takový poměrně široký pruh, který nám dělá ramena hezkými, určuje jejich tvar a je také velice výrazný.
Posilujeme bicepsy
Postavíme se, dbáme na rovná záda a podsadíme zadek. Opřeme si loket o bok a začneme činkou pohybovat nahoru a dolů a ohýbat tak paži v lokti. Díky tomu procvičujeme a posilujeme biceps. Dlaň s činkou můžeme různě natočit a tím posilovat svaly různě intenzivně, nebo vést ruku při pohybu nahoru těsně podél břicha. Opakujeme 15krát ve dvou sériích.
Posilujeme tricepsy
♦Kliky pozadu
Sedneme si zády k posteli či nižší židli, opřeme se rukama o okraj a nadzvedneme zadek z podložky. Kolena by měla svírat zhruba pravý úhel a pomalu pohybujeme celým tělem dolů a pak opět nahoru díky ohýbání paží v lokti a zápěstí. Dejte pozor, abyste pohybovala opravdu celým tělem a ne jen horní částí. Cvičíme tak vlastně takové kliky pozadu. Opakujeme zprvu 8krát, protože tento cvik je při správném provedení poměrně náročný. Postupně zvyšujeme až na 15 opakování.
♦Ve stoje či v sedě
Postavíme se nebo posadíme do tureckého sedu (můžeme tyto varianty různě kombinovat nebo si vybrat tu pohodlnější z nich), dbáme na to, abychom měli rovná záda a vzpažíme ruce s uchopenými činkami. Pomalu paže ohýbáme v lokti směrem dozadu a s činkou tak pohybujeme nahoru a dolů. Opakujeme 15krát a cvičíme takto dvě série, postupně můžeme počet cviků přidávat.
Posilujeme deltový sval
Posadíme se nebo postavíme, dbáme na rovná záda, ve stoje podsadíme i zadek a připažíme. Pomalu paže zvedáme téměř napnuté až do upažení a plynule opět zpět až se lehce dotkneme boků.
♦Obměna: Paže pokrčíme v lokti a dále pokračujeme stejným způsobem.
Paže = celá horní končetina - tedy od ramene k prstům
Ruka = část paže od zápěstí ke konečkům prstů
♦ Tip: Činky vlastně vůbec nepotřebujete, stačí naplnit menší plastové lahve vodou nebo pískem a máte jednoduchou možnost, jak posilovat bez "odborného" náčiní.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Nevím co cítím. Když jsem s tebou,
srdce mi buší a vše se ve mně svírá.
Když jsem sama,
myslím jen na tebe
a dělám všechno špatně.
Nevím co to je,
ale myslím že tě miluji.