Aby krása vydržela...!!!

28. dubna 2007 v 14:02 | Kačí |  Styling

Aby krása vydržela...

1. první na ráně: hlava
Základem všeho jsou zdravé vlasy, jemná a čistá pleť a také hezký bělostný úsměv. Vždyť čeho si na vás okolí všimne nejdříve? Hlavy a držení těla! Stačí dbát na pravidelné čištění pleti, návštěvy kadeřníka a zubaře...

2. dbejte na perfektně upravené ruce
A pokud si s nimi nevíte rady, obraťte se na zkušenou manikérku. Poradí vám, jak nehty pilovat, leštit, lakovat, jakou výživu jim dodávat a jaký krém zvolit.

3. prsa, dekolt a bříško také vyžadují péči
Nezbytný je pravidelný pohyb, také tělová mléka či kvalitní zpevňující krémy na tyto partie. A hlavně! Nezapomeňte neustále hydratovat! Pokožka si to zaslouží.

4. pevná záda a bříško
Zatvrdlé šíjové a trapézové svaly nejen bolí, ale záda a ramena jejich vinou i špatně vypadají. Máte úkol! Zbavte svá bedra bolesti a dopřejte jim pravidelnou uvolňující a zdravotní péči. A bříšku? Věnujte mu 3x týdně 20 minut posilování a zpevněte ho.

5. krásné a hladké pozadí
Estetický problém zvaný celulitida spojuje ženy na celém světě. Před plavkovou sezonou se kvůli matracovému efektu trápí až 50 procent z nás... Opět tu platí staré známé: cvičte, hodně pijte, jezte zdravě a postižené partie zpevňujte speciálními krémy.

6. stehna, lýtka, kotníky
Celulitida, křečové žíly, drobné žilky, otoky kotníků... nic příjemného, že? I s těmito neduhy se ale dá zatočit. Stačí disciplína a pevná vůle. A opět: pravidelný pohyb - vynikající jsou plavání, jízda na kole, zpevňující krémy, chladicí gely na otoky a křečové žíly...

7. hebká chodidla...

Změkčete je, vyhlaďte a vybruste. Vyžadují pravidelnou péči. Vždyť chůze na zbrusu nových podpatcích po městské dlažbě, a ještě k tomu v pěkném parnu, může vašim nohám způsobit šok, po kterém je vzpamatujete jedině péčí osvěžujících přípravků. Čtěte dál, poradíme vám.

↓ VLASY, RTY A ZUBY
HLAVA:

Je základ! Proto musí být v pořádku. Trápí vás bolesti hlavy? Dělejte s nimi něco. Bolesti hlavy nejsou onemocnění, ale příznak nemoci. Nejčastěji jsou vyvolány svalovým napětím následkem psychického stresu nebo přepracování, kdy tuhé svazky svalových vláken mohou stlačovat nervy a bránit volnému průtoku krve a lymfy v cévách nebo - podle asijské medicíny - průtoku energií. A jak bolestem předejít? Hodně pijte, reagujte na stres pozitivně, dbejte na čistý vzduch na pracovišti a učte se odpočívat.
Zatočte s bolestmi hlavy: Uvařte si čaj z bylinek (mučenky, rozmarýnu, petúnie, tužebníku) pijte max. 3 šálky denně. K uvolnění napětí ve svalech užívejte tinkturu z kozlíku či kaliny s tužebníkem a rozmarýnem. Jste-li ve stresu, přidejte heřmánek, sporýš, koniklec a oves hluchý. I bylina řimbaba má léčivý účinek na bolest hlavy, ovlivňuje rozšiřování i zužování krevních cév.

↑Octem proti bolesti:

Víte, že v octové vodě namočený balicí papír pomůže zmírnit bolest hlavy? Ocet má svíravé, chladivé účinky a měkký balicí papír s absorpčními vlastnostmi skvěle nahradí šátek.

↑Vyléčí vás masáže:

Hlazení, hnětení a stlačování tuhých a napjatých svalů na ramenou, šíji a obličeji i ve vlasové části hlavy je jedním z nejúčinnějších způsobů, jak si poradit s tenzními bolestmi hlavy. Objednejte se na masáž, ať zabráníte zvyšování bolesti.

↑Vyzkoušejte jógu:

Také jednoduché cviky založené na technice jógy mohou uvolnit napjaté svaly a zmírnit i bolesti hlavy.

↑Vodoléčba pomáhá:
Přikládejte si na týlní krajinu střídavě teplé a studené obklady. 1x nebo 2x přeložte malý ručník, namočte ho do horké vody, vyždímejte a přiložte na 2 minuty na krk, potom ho na 2 minuty nahraďte ručníkem namočeným ve studené vodě. Opakujte to asi 15 až 20 minut.

↑Mlsejte mandle:
Pomoc na bolesti hlavy je skryta také v mandlových skořápkách. Mandle pomohou zmírnit bolesti hlavy. Věřte nebo ne, tento přírodní pamlsek obsahuje látky tišící bolest.

↓VLASY:
K čemu by byl supermoderní sestřih, kdybychom neměli perfektní vlasy. K jejich získání stačí dodržovat pár jednoduchých zásad.

↑Mytí je základ:

"Styling účesu začíná správným mytím," říká kadeřnice Petra Měchurová. "Podcenit nelze ani správný kondicionér. Pro jemné vlasy stačí lehký přípravek ve spreji, pro delší, těžší vlasy či vlasy vlnité je vhodný kondicionér či maska."

↑Na lesk platí ocet:
Přirozeně lesklé vlasy jsou důkazem jejich zdraví. S přibývajícími léty se lesk pomalu, ale jistě vytrácí. Můžou za to nečisté životní prostředí, hormonální změny, například v těhotenství či antikoncepce. A jak správný lesk kadeřím vrátit? Jednou týdně jim dopřejte výživnou masku. Vyzkoušet můžete i některý z receptů našich babiček: na lesk vlasů funguje vinný ocet. Po umytí jím kadeře propláchněte.

↑Odborné barvení:
Vlasy jsou vaší vizitkou. S jejich barvením se proto raději svěřte do rukou odborníků. Jen kadeřník ví, co všechno barvy dokážou. A pro zachování krásné barvy si nakupte profesionální přípravky ve vašem salonu.

↓RTY A ZUBY:
Pro krásu rtů potřebujete výživnou pomádu na rty, kvalitní rtěnku či lesk, případně i sérum na vyhlazení vrásek kolem rtů. Tip: zkuste třeba Perfectionist, Estée Lauder, 1280 Kč. A zuby? Káva, čaj, červené víno zanechávají na zubech spoušť, které vás zbaví bělení. Pro radu si zajděte k vašemu dentálnímu hygienistovi. Potřebujete-li zuby lehce zesvětlit, pořiďte si kvalitní bělící pastu, např. Original White, G.U.M. 190 Kč. Ptejte se v prodejnách Profimed.

↑Vrásky kolem rtů:
Jejich výskyt urychlují napříkladkouření nebo sluneční paprsky. Nezapomínejte proto, že i okolí rtů je třeba na slunci mazat opalovacími krémy s ochranným faktorem.

↓OČI:
Víte, že nedostatek vitaminu A je častou příčinou vysychání očí? Doplňte áčko. Hledejte ho v játrech, mléku, tučných rybách, pomerančích, žluté a listové zelenině a vejcích. Je účinnější než v tobolkách.

↓ RUCE A NEHTY
RUCE:

Kolik vám je let, na vás spolehlivě prozradí vaše ruce. Okolo třicátého roku se na nich už objeví první pigmentové skvrny nebo popraskané žilky. Neustále u sebe noste hydratační krém, v létě pak určitě opalovací krém. Slunce škodí rukám stejně jako obličeji či dekoltu. S tmavšími pigmentovými skvrnami si pak poradí už jen laser. Geniální "manikérkou" na doma jsou speciální hydratační rukavice Hand Therapy Gloves, Talika, 1795 Kč. Navléknete si je na noc a během toho, co odpočíváte, vaše ruce vyživí, vyhladí a zjemní. Také nehty, stejně jako pokožka rukou, ztrácejí pevnost, lesk, třepí se a lámou. A není nic horšího než kontrast krásného prstýnku s neupravenými nehty. Dopřejte jim vyživující a zpevňující laky. Nehtům pomohou a uzdraví je. A rady na závěr: 1. Po koupeli nehty a kůžičku kolem nich neupravujte okamžitě, raději hodinu počkejte. 2. Svrchním lakem dodáte nehtům lesk a chráníte zároveň barevnou vrstvu před poničením.

↓ DEKOLT A PRSA
Oblast dekoltu a poprsí je odjakživa jednou z nejpřitažlivějších partií ženského těla. A jak na ni? Hýčkejte ji: masírujte, hydratujte, důkladně čistěte, vyživujte, chraňte ji před slunečním zářením, cvičte a zpevňujte.

↑Pravidelný peeling:
Jednou za týden či deset dní si na krku a dekoltu udělejte peeling. Měl by být s jemnými zrníčky, aby dekolt nepoškrábal. Pak si aplikujte masku, nechte ji 15 minut působit a nakonec naneste hydratační krém.

↑ Nezbytné zpevňovače:
Cestu ke krásnému poprsí urychlí spreje, gely a krémy, které zabraňují ochabování pokožky, obnovují elasticitu, zpevňují, vyhlazují, zjemňují a hydratují pokožku. Používejte je denně a při jejich nákupu nešetřete. Tahle investice se vyplatí!

↑ Pozor na slunce:
Abyste se vyhnuli rýhám a vráskám v dekoltu, napouštějte pokožku opalovacími krémy s vysokým faktorem. Po dovolené si zajděte na ošetření do kosmetického salonu.
↓ZÁDA
↑Spása pro záda:
Bolesti zad a páteře zná snad každý. Zanedbáváme se, trpíme nedostatkem pohybu, málo relaxujeme, na masáž chodíme sporadicky, zkrátka a dobře o pravidelné uvolňující a zdravotní péči nemůže být ani řeč... Šíjové a trapézové svaly jsou pak zatvrdlé, bolí a záda a ramena jejich vinou i špatně vypadají. Pokud chcete vaše bedra zachránit (aby v životě ještě něco dokázala unést), začněte okamžitě. Bolí vás záda takřka denně? Okamžitě se objednejte na lékařské vyšetření. Poté navštívíte fyzioterapeuta, který vás seznámí se skutečným stavem vaší páteře, popř. s vámi bude cvičit tak, aby se vám na bolestivých místech ulevilo. Řešením může být i masáž na uvolnění ztvrdlých svalů. Zablokované šíjové svalstvo může zpravidla za časté bolesti hlavy. Při léčbě bolestí zad a páteře je nezbytný pocit klidu. Jedině tak se podaří odbourat bolest i zatuhlost. Myslete na svá bedra a dopřejte jim relaxační program pro uvolnění.

↓SVŮDNÉ POZADÍ
↑Pomerančová kůže:

Krásné, pevné a hladké pozadí je snem každé ženy. Bohužel se s tímto snem pojí i jeden postrach - pomerančová kůže neboli celulitida. Tvoří se hlavně na stehnech a hýždích. A jak se jí zbavit? Je to hlavně na vás - pohybujte se, pravidelně cvičte, abyste zlepšili tělesný tonus, zbavili se tuku a podpořili mízní i krevní oběh. Neměli byste moc dlouho stát nebo sedět, jezte 5x denně ovoce, zeleninu, omezte alkohol, kofein a pijte hodně vody. Proti celulitidě se dá bojovat i masážemi a kartáčováním kůže: důkladná masáž zlepšuje krevní i mízní oběh, a použije-li se při ní směs éterických olejů, její účinek se ještě zvýší. A recept na něj? Do pěti lžiček zastudena lisovaného olivového nebo mandlového oleje dejte po čtyřech kapkách cedrového a rozmarýnového a po třech kapkách cypřišového a pačulového oleje. Oblasti s celulitidou masírujte 2x denně. Postiženou kůži jemně kartáčujte měkkým kartáčem se suchými štětinami, začínejte od kotníků, postupujte směrem k srdci. Kartáčování podpoří krevní oběh, odstraní odumřelé kožní buňky, zlepší vzhled pokožky. Existují i rostlinné léky, které zabírají: například pampeliška. Obsahuje látky, které zvyšují schopnost jater rozkládat odpadové látky a toxiny. Přidávejte pampeliškové listy do salátu nebo je upravujte jako špenát. Denně také vypijte šále čaje, který připravíte z 60 g čerstvých listů a asi 1/2 litru vody. Naordinujte si i detoxikační dietu, která zbaví tělo nadbytečných tekutin, odpadových látek a toxinů. Základem diety jsou ovoce, zelenina, neloupaná (hnědá) rýže, semena, fazolové klíčky, tekutiny a čaje.

↓NOHY, KOTNÍKY
↑Křečové žíly:

Nejenže nepěkně vypadají, ale také škodí zdraví. Křečové žíly trápí až 40 procent žen. Právě ony mohou za pocit těžkých, oteklých nohou. Příčinou mohou být jak hormonální změny, tak špatný životní styl - dlouhé sezení, málo pohybu, kouření. Drobné žilky vám odstraní odborníci laserem, větší křečové žíly už potřebují konzultaci u lékaře. Existuje řešení? Jistě. Chce to změnu životního stylu a po poradě s lékařem užívat některý z přírodních léků. Začít lze okamžitě tím, že budete denně půl hodiny cvičit. Věnujte se hlavně chůzi, plavání, jízdě na kole, tedy sportům, které pomáhají udržet pružnost žil a zlepšují krevní oběh. Existuje ale i prevence: neseďte nebo nestůjte přes den dlouho, zbavte se přebytečných kil, snažte se denně hodně chodit, při sezení zvedejte nohy do výšky, cítíte-li v nohou únavu nebo dokonce bolest, zvedněte je nad úroveň boků a nechte je odpočinout. I změnou výživy lecos ovlivníte: Jezte nejméně 5x denně ovoce a zeleninu. Hlavně citrusové ovoce obsahuje živiny, které pomáhají udržovat sílu a pružnost žilních stěn, jako např. vitamin C, křemík a flavonoidy. Cenné jsou i třešně, protože obsahují červená a fialová rostlinná barviva (tzv. proantokyanidiny) a také pohanka, která skrývá flavonoid zvaný rutin taktéž posilující žíly. Jídelníček obohaťte také o potraviny s vysokým obsahem vlákniny, např. přírodní hnědou neloupanou rýži a celozrnné obilniny. Působí proti zácpě a následnému vyprazdňování, které zvyšuje tlak na žíly v nohách. A čím zdravou stravu doplnit? Jezte vitamin C a E, již zmiňovaný rutin, křemík a zinek. Otékající kotníky:
Otékají vám při náročných dnech kotníky? Může to způsobovat dlouhé sezení nebo stání, vysoký příjem solí nebo hormonální výkyvy před menstruací a během těhotenství. A jak se oteklých kotníků zbavit? Dvakrát denně si na 20 minut lehněte s nohama výš než boky, aby oteklé kotníky splaskly. Pijte denně jeden nebo dva šálky vlažného až studeného čaje z pampeliškových listů a řebříčku obecného. Pitím citronového džusu, který má močopudné účinky, zmírníte otoky kotníků způsobené zadržováním tekutin. A jaká jsou další přírodní diuretika? Ládujte se mrkví, pórkem, okurkou a cibulí.

↑Neklidné nohy:
Pod pojmem neklidné nohy se skrývají veškeré nepříjemné pocity v nohách, například bolest, svědění nebo mravenčení. Nohy sebou mohou samy od sebe škubat, pociťujete únavu, napětí nebo máte pocit, jako by nohy otékaly. A jak se těchto pocitů zbavit? Snažte se nohama neustále pohybovat. Unaveným svalům přináší úlevu studený ledový obklad, masáž pomocí éterických olejů, procházka, cvičení nebo protahovací cviky.

↓PLOSKY A PATY
↑Hladké a zdravé nožky:

Dlouhodobé nošení podpatků ničí klenbu nohy. Také si jím můžeme poškodit achilovku. Snažte se nošení jehel omezit, rozhodně zapomeňte na celodenní chození v nich. Nejvíc dáváte nohám zabrat, když v podpatcích klopýtáte po městské dlažbě a ještě k tomu v letním parnu. Nohy utrpí šok, ze kterého se vzpamatují jen díky zásahu osvěžujících přípravků. A aby doba, než se znovu "postavíte na nohy" netrvala dlouho, naordinujte nohám prevenci v podobě ošetřujících krémů, chladivých sprejů a gelů se zklidňujícími složkami (citronový olej, mátu, kafr a výtažky z bylin). I na nohy platí vodoléčba: střídejte koupele nohou, 2 minuty horkou a minutu studenou. Nic nezkazíte ani lázní se lžící pedikérského mýdla, nejlépe s osvěžující přísadou citrusů, ponořte do ní chodidla a relaxujte aspoň 5 minut. Hlavně nohy šetřete! Dopřejte si odpočinek a spánek, nohy protahujte a jezte železo, hořčík, vitamin E a kyselinu listovou.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Nevím co cítím. Když jsem s tebou,
srdce mi buší a vše se ve mně svírá.
Když jsem sama,
myslím jen na tebe
a dělám všechno špatně.
Nevím co to je,
ale myslím že tě miluji.